Ez a kötelező kezdő bejegyzések egyike. Mert mit is csinálj egy filofaxszal, ha hazavitted a boltból? Hogyan lesz ebből egy személyi asszisztens, testreszabott naptár?
Személyessé kell tenni.
Alapvetően érdemes előre átgondolni, milyen oldalakra és kategóriákra van szükséged. Nekem fontos a naptár, menütervezés, vásárlások tervezése, ajándéktervezés közelgő ünnepekre (név- és szülinapok, stb), jegyzetek, tennivalók és pár fontosabb információ (de ezekkel hadilábon állok, hogy tényleg kellenek-e a filofaxomba, vagy elég egy állandóan otthon tartott mappába rakni).
Ha megvannak a kategóriák, akkor ezek szerint érdemes -szerintem- kb 5 csoportba osztani. A vennivalókhoz mehetnek az ünnepekre való ajándékok tervezései is, hiszen azokat is venni kell, stb. A filofaxok ált. 5-6 elválasztólappal érkeznek, ezért érdemes első körben ennyi kategóriát kigondolni. De nem kötelező mindet. Elég, ha menet közben alakul a dolog. Elkezded használni, és ha kell, akkor változtatsz rajta. Nálam is változott pár kategória. Lényeg, hogy amikor kell valami, akkor könnyen és GYORSAN meg tudd találni.
Ezután még lehet díszíteni: saját elválasztólapokat készíteni, stb.
Szerintem csak annyi fontos, hogy képes maradj a megújulásra: ha nem működik teljesen jól a beosztásod a filofaxnál, akkor cseréld ki a dolgokat, építsd fel újra vagy át, hogy jobban kézreálló legyen.
Ez persze lassabb folyamat, nem érdemes szerintem siettetni, kialakul idővel magától. Ha nem megy elsőre tökéletesre alkotni (rendezni), akkor semmi gond, attól még Neked is való a filofax, csak másként használd. Lehet ötleteket nézni neten -oldalakat, képeket, videókat. Ezek szintén sok tippet adhatnak, de végül csak magunknak kell kitalálnunk, mi kell és mi nem a filofaxunkba.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: